Őrségi parasztházunk

Az ŐRSÉG - a tájegység, amely örökre rabul ejtette a szívünket. Kercaszomor, közelebbről Szomoróc, amelyet most már szűkebb hazánként emlegethetünk.


Az ŐRSÉG... nem is oly rég még azt sem tudtam, hogy merre keressem a térképen. Miután 2007. decemberében ezen a vidéken töltöttünk 3 napot, azóta szinte megállt az idő. Végérvényesen és visszavonhatatlanul beleszerettünk a férjemmel együtt ebbe a vidékbe, s a megoldást kerestük arra, hogy mily módon csempészhetnénk mindennapjaink gondolatába e csodálatos helyet...


Web-napló egy 110 éves parasztház felújításának margójára...

KÁLYHÁS

Cserépkálya, kandalló, kemence(beltéri-kültéri, búbos), kerti sütőalkalmatosságok szakszerű építése, karbantartása garanciával. Cserépkályha elbontása sitt elszállítással. +3630 6929649 e-mail: cskalyha@gmail.com

Képeink

Kedvenc oldalaim

* Kercaszomor
a helyi Önkormányzat hivatalos oldala
* Verolitta Vendégház
az igényes, falusi turizmus
* Őrség.lap.hu
minden, ami az Őrséggel kapcsolatos
* Hétrét Együttes
* Neil Young Sétány
ha szereted az igényes és jó zenét
* Őrségi ingatlanközvetítés, értékbecslés
a mi házunk lelőhelye (is)
* Őrségi Teleház
információk, rendezvények, programok, szálláshelyek
* Őrségi fotók
Kelemen Gábor fotográfus képei
* Őrségi kerámiák
Csótár Rezső népi iparművész, szentgyörgyvölgyi fazekasmester
* Ferencz-porta
bemutató gazdaság, bioporta és szálláshely Szalafőn
* Őrvidék
hasznos információk az őrség tájegységeiről
* Tönköly-porta
Soós Ferenc kercaszomori ökogazda által készített vegetáriánus ételek, hajdínás-étkek, tönköly-párnák
* Bognár Étterem és a Zala Parti Betérő Pizzéria
a környék legfinomabb hajdínás vargányalevese, őrségi specialitásai, magyaros ételei és pizzái
* Térkép
ahol megtalálhatsz bennünket

Kapcsolat

Utolsó kommentek

  • annavoice: Kedves annamarie! Vályogházzal és parasztházakkal kapcsolatosan barangoltam a neten, amikor ráleltem az „Egy vályogház naplója képekben” című blogr... (2013.07.05. 02:14) Költözködünk...
  • fűrészpor: Már azt hittem, hogy vége a blognak. :) Pár hónapja olvastam bele és most kíváncsiságból ide néztem, de már megyek is a blogspotra. :) (2009.12.10. 11:39) Költözködünk...
  • Kaga: @Péterbácsi: Jaja, vagy a blogter is. Esetleg freeblog, de ott a világon mindent megszabnak... (2009.10.30. 14:49) Költözködünk...
  • accipiter: Az egyik barátnőm családja is gondolt egyet és felújították az örökölt kúriát és le is költöztek Kazárra. :) Egyedül dórinak hiányzik Pest a család ... (2009.09.24. 14:51) A felújítás is halad...
  • Péterbácsi: Jól döntöttél a blogspot egy kiváló lehetőség! (2009.08.18. 07:13) Költözködünk...
  • Utolsó 20

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Virágos TOP10!

2009.07.21. 18:41 - annamarie

Címkék: játék

Héditől kaptam egy kedves invitálást egy újabb körjátékra: melyik 10 növény tartozik a kedvenceim közé?

Hát íme, az én virágos TOP 10-es listám:

1. Leánder. Ő az első számú, számomra a leges leg. Nemrég kezdtem gyűjtögetni őket, van több féle rózsaszín, fehér, sárga színű. Amire vágyom, az a bordó színű, mert olyat csak kedvenc országomban, Görögországban láttam. Az onnan csent hajtás sajnos nem élte túl a még hátralévő egyhetes albániai és montenegrói kalandozásunkat... :-(

2. Tulipán. Ő a tavasz hírnöke. Mindenféle színben és formában szeretem.

3. Magnólia (vagy tulipánfa, helyenként liliomfa). Tavasszal, ahogy autózunk Vas megyei kis házunkhoz, Zala megyében minden második ház udvarán virítanak a lilom-szerű virágai. Már nekem is van kettő, de még nem virágoztak.

4. Hortenzia. Óriási, változatos, telt virágai gyönyörű színfoltja a nyári kertnek. Sajnos nekem még nincsen, de nagyon szeretnék.

5. Ibolya, mert annyira nemesen egyszerű, egyszerűségében gyönyörű, és én mindig az egyszerű dolgokat szeretem. (A férjem erre azt szokta mondani, hogy az egyszerűségéért szeretem őt is.) Tavasszal tele a kertünk vele.

6. Muskátli. Szeretem az ablakpárkányt telerakni a muskátlis ládákkal. Az elmúlt télen végre sikerült átteleltetnem pár darabot, azok most a legszebbek.

7. Árvácska, amely ugyancsak a tavasz virága.

8. Porcsinrózsa, amelyet én csak "kukacka" virágnak hívok. Gyermekkorom kedvelt növénye volt, nem győztük apró magvait összegyűjtögetni. Nekem most jelenleg egy nemesített, ámpolnás porcsinrózsám van.

9. Rózsa, amely lehet tearózsa, futórózsa, vagy akár vadrózsa is. Az összes változatát szeretem.

10. Hibiscusból a szobai változatot és a kerti mályvarózsát is nagyon szeretem. Éppen most nyílnak a kertben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://amihazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr471259410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Messzenéző Minyon 2009.07.22. 16:31:53

Most (2009. 07. 22., 16 óra után nem sokkal) volt szó a Kossuthon arról, hogy Kercaszomoron, annak is Szomoróc részén túrát szerveznek a hangyaboglárka lepke felderítésére. Ha nem hallottad, a hangtárból vissza tudod hallgatni.

annamarie · http://amihazunk.blog.hu 2009.07.22. 21:48:09

@Messzenéző Minyon: Köszi Minyonka, rögtön utána is nézek, illetve hallgatok! Tudok róla, hogy van ott valamilyen védett lepkefaj, Ezért kaszálni is a réteket csak a kijelölt időkben szabad.

szutshedi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2009.07.25. 10:49:16

Ezeket a virágokat, az összeset, amit felsoroltál, nagyon szeretem! A magnólia nekem is nagy kedvenc! A dombok közt biztos szebben nő, mint nálunk!
süti beállítások módosítása