Őrségi parasztházunk

Az ŐRSÉG - a tájegység, amely örökre rabul ejtette a szívünket. Kercaszomor, közelebbről Szomoróc, amelyet most már szűkebb hazánként emlegethetünk.


Az ŐRSÉG... nem is oly rég még azt sem tudtam, hogy merre keressem a térképen. Miután 2007. decemberében ezen a vidéken töltöttünk 3 napot, azóta szinte megállt az idő. Végérvényesen és visszavonhatatlanul beleszerettünk a férjemmel együtt ebbe a vidékbe, s a megoldást kerestük arra, hogy mily módon csempészhetnénk mindennapjaink gondolatába e csodálatos helyet...


Web-napló egy 110 éves parasztház felújításának margójára...

KÁLYHÁS

Cserépkálya, kandalló, kemence(beltéri-kültéri, búbos), kerti sütőalkalmatosságok szakszerű építése, karbantartása garanciával. Cserépkályha elbontása sitt elszállítással. +3630 6929649 e-mail: cskalyha@gmail.com

Képeink

Kedvenc oldalaim

* Kercaszomor
a helyi Önkormányzat hivatalos oldala
* Verolitta Vendégház
az igényes, falusi turizmus
* Őrség.lap.hu
minden, ami az Őrséggel kapcsolatos
* Hétrét Együttes
* Neil Young Sétány
ha szereted az igényes és jó zenét
* Őrségi ingatlanközvetítés, értékbecslés
a mi házunk lelőhelye (is)
* Őrségi Teleház
információk, rendezvények, programok, szálláshelyek
* Őrségi fotók
Kelemen Gábor fotográfus képei
* Őrségi kerámiák
Csótár Rezső népi iparművész, szentgyörgyvölgyi fazekasmester
* Ferencz-porta
bemutató gazdaság, bioporta és szálláshely Szalafőn
* Őrvidék
hasznos információk az őrség tájegységeiről
* Tönköly-porta
Soós Ferenc kercaszomori ökogazda által készített vegetáriánus ételek, hajdínás-étkek, tönköly-párnák
* Bognár Étterem és a Zala Parti Betérő Pizzéria
a környék legfinomabb hajdínás vargányalevese, őrségi specialitásai, magyaros ételei és pizzái
* Térkép
ahol megtalálhatsz bennünket

Kapcsolat

Utolsó kommentek

  • annavoice: Kedves annamarie! Vályogházzal és parasztházakkal kapcsolatosan barangoltam a neten, amikor ráleltem az „Egy vályogház naplója képekben” című blogr... (2013.07.05. 02:14) Költözködünk...
  • fűrészpor: Már azt hittem, hogy vége a blognak. :) Pár hónapja olvastam bele és most kíváncsiságból ide néztem, de már megyek is a blogspotra. :) (2009.12.10. 11:39) Költözködünk...
  • Kaga: @Péterbácsi: Jaja, vagy a blogter is. Esetleg freeblog, de ott a világon mindent megszabnak... (2009.10.30. 14:49) Költözködünk...
  • accipiter: Az egyik barátnőm családja is gondolt egyet és felújították az örökölt kúriát és le is költöztek Kazárra. :) Egyedül dórinak hiányzik Pest a család ... (2009.09.24. 14:51) A felújítás is halad...
  • Péterbácsi: Jól döntöttél a blogspot egy kiváló lehetőség! (2009.08.18. 07:13) Költözködünk...
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Fürdőszoba másodszor...

2008.12.16. 22:11 - annamarie

Címkék: vidék őrségi parasztház szomoróc kercaszomor parasztház felújítása vidéki ház

... és biztos lesz még olyan című poszt is, hogy fürdőszoba harmadszor, negyedszer... Pici előrelépés történt az elmúlt hétvégén a fürdőszoba felújításában: összeraktuk a hidromasszázs zuhanykabint. Örültem is neki, mert így a nappaliból végre eltűntek a hatalmas dobozok és kitakaríthattam így karácsony előtt, felkészülve a szilveszter környéki egyhetes ott tartózkodásunkra. Egész pofás látványt nyújt így a nappali, elsősorban megszűnt a logisztikai szerepe. Persze azért vannak hiányosságok, úgy mint a hajópadló javítása, csiszolása, beeresztése, a falak újrameszelése és a mennyezeti gerendák lejavítása. De ez már a tavasz zenéje. Most maradjunk csak a zuhanykabinnál. Mint már korábban is említettem, a fürdőszoba lesz a ház legmodernebb része, a hidromasszázs zuhanykabinnak köszönhetően.  9 hátmasszírozó fúvóka, keverő csaptelep és funkcióváltó, esőztető fejzuhany, kézi zuhany, tükör, piperepolc és szellőztetés fogja a kényelmünket szolgálni. Végül is az előre összeszerelt paneleknek köszönhetően egy délután alatt sikerült összeraknunk és beállítanunk a leendő helyére. Természetesen a gyártó által mellékelt rajz sem volt egyértelmű, a leírás pedig túl kevés - csupa tőmondat - volt, így Laca türelme egy idő után vészesen kezdett fogyni. Akkor léptem én a képbe és megpróbáltam éles elmémmel átgondolni, hogy hogy is lehetséges összeszerelni a félkörívet az egyenessel. Most is kezdett az az érzés úrrá lenni rajtam, mint eddig már sokszor, hogy egy ilyen kütyü összeszereléséhez  bizony kevés a humán szakos főiskolám. De nagy nehezen sikerült kitalálni, így Laca kezdte visszanyerni a kedvét és szorgalmát. Az eredmény pedig egy csodaszép, biztonsági üvegajtós, magas tálcás zuhanykabin lett, aminek a kipróbálása természetesen nem azonnal történt, hiszen a jó múltkor leeresztettük az összes vizet a házból és elzártuk a fagyveszélyre való tekintettel.  Amúgy sem lehetne még fixen a helyére állítani, hiszen tart még körülötte a csempézés, még vakolni és festeni is kell. De legalább már stabilan áll és egyben van. Íme:     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Így a premier megmarad majd szilveszteri mókának.

A bejegyzés trackback címe:

https://amihazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr78827072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

minyike · http://enkisfalum.blog.hu/ 2009.03.26. 14:09:40

De örülök neki, hogy eltaláltál hozzám! Én is próbáltam már keresgélni olyan blogokat, amiknek az enyémhez hasonló a témája, de úgy látom, hogy Te ebben sikeresebb voltál. El foglak olvasni végig és Tőled tudok még bóklászni más, hasonló blogokhoz is!
Arról tudsz, hogy Firefox alatt a "Képeink" belelóg a szövegbe és ezért nem lehet a szöveget olvasni? Most Google Chrome-ból küldöm a hozzászólást, itt jól olvasható,

annamarie · http://amihazunk.blog.hu 2009.03.26. 14:29:30

@minyike:

minyike, örülök, hogy megtaláltuk egymás blogját. Még én sem olvastam a Tiéd végig, de ahogy lesz egy kis időm, azonnal sort kerítek rá.
Köszi, hogy jelzed a problémát. Én igazából még ebben nem vagyok profi és csak Explorert használok... de majd fejlődök :-)) blogírás terén is.

Ha nem bánod, vagyis utólagos engedelmeddel betettem a blogod a kedvenceim közé. Azt tapasztalom, hogy innen elég sok az átjárás más blogokba, illetve más blogokból hozzám. Így legalább tudjuk egymás írását népszerűsíteni :-))
Üdv: annamarie

minyike · http://enkisfalum.blog.hu/ 2009.03.26. 22:20:03

@annamarie: Dehogy bánom, sőt, örülök neki! Én is betettelek és már volt is oda-vissza mászkálás. Sőt, tervezek is erről írni egy posztot, de ma már nem...
A fényképekkel kapcsolatban: ha jól emlékszem (sokáig voltam én is az indexen, a kommentelés miatt jöttem el), van olyan lehetőség, hogy függőlegesen kövessék egymást. Ha nem jön be, még megpróbálom összeszedni az emlékeimet...

minyike · http://enkisfalum.blog.hu/ 2009.04.05. 22:51:44

Kicsit lassan haladok az olvasással... Köszönhetően annak is, hogy több hasonszőrű blogot is találtam.
Ez a zuhanykabin egészen nagyon pontosan ugyanolyannak néz ki, mint a mienk. Csak épp az én férjem nem egy ilyen gyorsan, egy délután alatt összerakós fajta, a mienk már szeptember óta rakódik össze, igaz, igen alaposan. Ő nem elégszik meg a mellékelt csavarokkal, erősebbeket keres, minden lépésnél (és nem csak a legvégén) használja a sziloplasztot - de ma végre eljutottunk oda, hogy a sziloplaszttal a külső, összeszerelés utáni fugázás is megtörtént.
süti beállítások módosítása